Träningsdatabas

Träningsdatabas

Träningsdatabasen innehåller idag ca 350 övningar och ca 60 pass samtidigt som den växer varje vecka. Databasen är mobilanpassade och här kan du se vad du ska träna och hur övningarna går till genom videoklipp. Din personliga träningsplanering över vad du ska köra får du skickad till dig så att du enkelt kan klicka dig vidare och söka upp det pass som ska köras.

Varje schema är individuellt upplagt efter din målsättning och så är även träningspassen. Låt oss ta ett exempel där du har som mål att bli bättre på att hoppa högre för att kunna vara först på bollen vid hörnsituationer. Då läggs träningsprogrammet upp efter denna målsättning och anpassas självklart med de dagar du tränar din egen idrott. Utöver detta är passen upplagda för att du snabbast och mest effektivt ska nå dina mål. Passen skräddarsys därför efter din målsättning och länkas till ditt träningsschema.

 

 

Hur ser ett typiskt upplägg ut?

Vanligtvis sätts ett träningsupplägg ihop kvartalsvis med en period om tre månader. Varje månad har vi en avstämning och kommande månads träningsschema och pass läggs upp. Du får även tillgång till en träningsdagbok som du starkt rekommenderas att fylla i dagligen för att på bästa sätt kunna dokumentera din träning.

 

 

Hur kommer jag åt alla träningspass och träningsschemat?

Ditt träningsschema kommer att delas med dig på Google-Drive. Där får du även tillgång till din träningsdagbok. De pass du ska köra kommer vara länkade i träningsschemat så att du direkt kommer till rätt träningspass. Du kommer få ett lösenord som du kan använda för att komma åt alla pass. Då kan du även fritt söka bland de pass som finns om du skulle vilja köra ett spontanpass någon dag eller om du känner att du skulle vilja testa på någonting nytt.

 

 

Hur ser återkopplingen och coachningen ut?

Alla träningspass innehåller videor så det borde räcka för att deltagarna ska förstå alla träningsövningar. Om det skulle vara så att någon övning skulle vara klurig kan deltagaren allt höra av sig till mig. Jag har som rekommendation att minst 3 gånger i veckan ha kontakt med deltagarna, antingen över telefon, mail eller SMS. Detta varierar dock självklart beroende på vad deltagaren känner och beroende på vilken period den befinner sig i. Jag kommer oavsett att finnas tillgänglig om det skulle vara någonting och det bästa sättet att hålla kontakten vid frågor är i första hand SMS. Skulle det vara större frågor tar vi det självklart på telefon och om det absolut skulle behövas försöker vi ses för om distansen gör detta möjligt. I övrigt så har vi en genomgång varje månad där vi analyserar och utvärderar träningen som genomförs. Ska vi ändra någonting eller fortsätta på samma spår. Mitt mål är att finnas där för alla deltagare oavsett vart i landet/världen de befinner sig och att alla ska känna att de får den coachningen de behöver för att kunna fullfölja sina mål.